29 Ocak 2010 Cuma

Avatarism mi Na'vism mi?

Bu navi arkadaşlar pek bir sevildi. Bu filmlerde gösterilen ütopyaların hep distopyalara dönüşmesi ile ilgili. Hayallerdir kişiyi mücadeleye iten o gücü veren. Film belki de burda gıdıkladı yalnız kalpleri. Distopya değil etopya vardı bu sefer. Ben de pek sevdim. En çok da ağacı sevdim.


Na'vi dili pek hoş. Yaratıcısına göre doğu dilleri, çince, pers dili ve aborjin dillerinden temalar içeren orjinal bir dilmiş kendileri. Çok da güzel bir özelliği varmış; kendileri küfür veya kötü söz içermemekte.

Bir na'vi kızarsa en fazla Pxasìk yani screw it no way dermiş. Nga yawne lu oer ise seviyorum şekerim seni.

Bir daha yurt dışına çıkarsam Navistan'a gideceğim. Yeşil pasaport da verdiler bana, vize de yok:) Oradan da gereksiz insanlar defolistan cumhuriyetine uğrarım ooohhh.

Hiç yorum yok: